דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסי ציבור לעצמך: איך לנצח בפוליטיקה פנים ארגונית 

מאת    [ 23/12/2009 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2566 פעמים ]

לעיתים קרובות אני שומע אנשים שמתלוננים על כך שמי שזוכה לקידומים וכיבודים במקום העבודה שלהם הוא לא בהכרח מי שניכן בכישורים מקצועיים (בניגוד אליהם כמובן) אלא דווקא מי שבקי את רזי הפוליטיקה הפנימית: למי להתחבר, להתחנף ואת מי לחבק. מקצועיות היא דבר סובייקטיבי. לדעתי היכולת של בן אדם ליחצן עצמו בתוך ארגון היא לא פחות חשובה מכישוריו המקצועיים. אז איך שורדים ואף מנצחים בפוליטיקה הפנים ארגונית. הנה כמה טיפים:

תראו כמה קשה אני עובד - לפני שנים עבדתי במשרד יחסי ציבור ירושלמי. היית שם עובדת עם הרבה ילדים שכל יום הייתה מסיימת את העבודה בשתיים בצהריים. העובדה שמספר שעות הנוכחות של בעבודה הייתה נמוכה לא הפריע לשמה לצאת למרחקים כעבודת מסורה שמוכנה לעשות הכל למען החברה (וגם למען העם והמדינה). איך? אתם שואלים קוראי המשכילים. פשוט מאוד. אחת לשבוע היא הייתה משגעת את המערכת. מרימה טלפונים למנהלים ולעובדים בעשר בלילה בעניין שהיה דחוף דחוף דחוף. ברוב המקרים הנושא סבל דיחוי עד לבוקר שלמחרת אבל האיכפתיות שהיא הפגינה גרמה לכולם לרגשות אשם.

מכירים את אחותי סיסי - אני מתכוון לשורת הCC  במייל. ועל זה נאמר 'עשיתי ולא דיווחת כאילו לא עשית. דיווחת ולא עשית כאילו דיווחת.' תכתבו כמה שיותר אנשים רלוונטים במקום העבודה שלכם. שכולם ידעו איזה עובדים יעילים אתם... והם לא.

בריתות לא רק להשרדות - בכל מקום עבודה ישנם קליקות ואנשים קרובים יותר ופחות. אחת הדרכים היותר אפקטיביות להתקדם בעבודה היא על ידי שיתוף פעולה עם חברים. אם אתם יודעים שאתם הולכים לקראת ישיבת צוות ורוצים לקדם רעיון כלשהו ולהטביע רעיון של משהו אחר, הגיעו מוכנים. החליטו מראש איך אתם מפרקים לחתיכות את הרעיונות של יריביכם, שכל אחד יביא טיעון אחר שהוא בבחינת פגז נוסף בספינה הטובעת של היריב. רוב הסיכויים שהיריב שלכם לא יגיע מוכן למארב. מנגד שיטה זו עובדת גם לקידום רעיונות שלכם במקרה זה חבריכם צריכים להביע תמיכה ולהביא נימוקים מבוססים מדוע הרעיון שלכם כל כך נפלא.

ללכלך בלי להתלכלך - לבוא ולהתלכלך לבוס על יריב שלכם באופן ישיר ובוטה יוציא אתכם רע. חייבים לעשות זאת בצורה עדינה. להאיר את עיניו של הבוס להתנהלות הכושלת שלו ממקום של 'התעניינות ודאגה אמיתית'. הנה שיטה אחת לדוגמא. העובד לבוס "תגיד, נראה לך שהכל בסדר אצל אסנת בזמן הארוך' הבוס בטח ישאל משהו כמו 'למה קרה משהו?' העובד בתשובה 'לא, לא יודע , עזוב. פשוט אני מרגיש שיש.... עזוב, עדיף שתשאל אותה." ראו איזה יופי הדלקתם את הבוס על אסנת. כעת היו סמוכים ובטוחים שעכשיו הוא יבחן אותה בשבע עיניים ואולי גם יפחיד אותה קצת ויזמן אותה לשיחה צפופה.

לסיכום, אין פוליטיקה רעה רק פוליטיקאים גרועים. תמיד תשמרו על השם והתדמית שלכם במקום העבודה. וגם על הגב מפני סכינים.

הכותב שותף במשרד ביט תקשורת בוטיק יחסי ציבור בלתי רגילים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב